Πειραιάς: Κίνδυνος από τη γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη -Θα ανεβαίνει πάνω της και το Τραμ
Οι Πειραιώτες εδώ και χρόνια έχουν να πουν για την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη η οποία διέρχεται πάνω από την Μ. Ασίας και τις γραμμές του ΗΣΑΠ.
Η τραγική κατάσταση της γέφυρας αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα σε έκθεση αυτοψίας, που πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, στις 2 Ιανουαρίου 2019, μετά από καταγγελίες του Ινστιτούτου Καταναλωτών και του σωματείου καταναλωτών ΙΝΚΑ – ΔΙΚΑΠ.
Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα.
Ειδικότερα εντοπίστηκαν:
Η έκταση του φαινομένου δύναται να εκτιμηθεί με την εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας.
Οι διαφορετικού εύρους ορατές βλάβες, που εντοπίζονται σε διάφορα των δομικών στοιχείων της γέφυρας, δημιουργούν την εικόνα πολλαπλότητας προβληματικών περιοχών.
Ειδικά όμως το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης του σιδηρού οπλισμού εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο σε θέσεις πλησίον των αρμών συστολοδιαστολής, όπου τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας του σκυροδέματος (πιθανόν λόγω αναποτελεσματικής αποστράγγισης ομβρίων) είναι πλέον επιβαρυντικά για την εξέλιξη της ενανθράκωσης και της περαιτέρω διάβρωσης των οπλισμών.
Η έκθεση της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά διαβιβάστηκε και στην Δημοτική Αρχή της πόλης, η οποία έχει την ευθύνη της συντήρησης και αποκατάστασης της γέφυρας Γρηγ. Λαμπράκη.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Τις ανησυχίες του διατυπώνει σχετικά με την στατική επάρκεια της γέφυρας της οδού Γρ.Λαμπράκη όπου θα διέρχεται το Τραμ σε ερώτηση του προς το Υπουργείο Υποδομών, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ο Βουλευτής Α`Πειραιώς και Νήσων της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Κατσαφάδος.
Όπως αναφέρει στο κείμενο του, η γέφυρα κατασκευάστηκε το 1966 με τους τότε ισχύοντες κανονισμούς και έκτοτε δεν έχει συντηρηθεί που κατά τον κ.Κατσαφάο εγείρει σοβαρά ερωτήματα κατά πόσο μπορεί να αντέξει τα φορτία του Τραμ καθώς «υπήρχε σαφής προειδοποίηση από τεχνικούς ως προς την στατική επάρκεια και φορητότητα αυτής».
Μάλιστα όπως υπογραμμίζει ο βουλευτής, έχει κάνει παρόμοια ερώτηση πριν από 4 χρόνια και έλαβε καθησυχαστική απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ότι τα φορτία του Τραμ είναι μικρότερα από αντίστοιχα οδικής κυκλοφορίας και πως έχει συντηρηθεί η γέφυρα ενώ «οι εμφανιζόμενες φθορές και οι εργασίες αποκαλύψεων δεν επηρεάζουν την αντοχή του φορέα της γέφυρας και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να προκαλούν ανησυχία σχετικά με την στατική επάρκεια και την ασφάλεια της γέφυρας».
Ο κ.Κατσαφάδος κάνει λόγο για ύπαρξη εκθέσεως αυτοψίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πειραιά που διαπίστωσε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα και εκφράζεται η εκτίμηση ότι «τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται σε δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματο και της διάβρωσης των οπλισμών, είναι δε ιδιαίτερα έντονο το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης των οπλισμών».
Ολοκληρώνοντας ο βουλευτής της Α`Πειραιά ρωτά αν υπάρχει μελέτη στην οποία βασίστηκε η καθησυχαστική απάντηση της πρώτης ερώτησης που είχε γίνει και με ποιον τρόπο διασφαλίζεται ότι δεν θα θρηνήσουμε θύματα (υποννοώντας προφανώς την ικανότητα της γέφυρας) αλλά και πως είναι απολύτως ασφαλής για την διέυλεση φορτίου όπως του Τραμ με ταυτόχρονη διέλευση «πάσης φύσεως οχημάτων».
ΠΗΓΗ: https://www.aftodioikisi.gr/koinonia/peiraias-kindynos-apo-ti-gefyra-tis-gr-lampraki-tha-anevainei-pano-tis-kai-to-tram/?fbclid=IwAR2EIUjL1HRgNMAvBZ2zOPIWOUBM_nTd995xG4Gzu5qDAHLuyp2di5A4_-8
Η τραγική κατάσταση της γέφυρας αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα σε έκθεση αυτοψίας, που πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, στις 2 Ιανουαρίου 2019, μετά από καταγγελίες του Ινστιτούτου Καταναλωτών και του σωματείου καταναλωτών ΙΝΚΑ – ΔΙΚΑΠ.
Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα.
Ειδικότερα εντοπίστηκαν:
- Εκτεταμένη εμφάνιση αποφλοιωμένων επιφανειών σκυροδέματος σε προβόλους, πλάκες, δοκούς, βάθρα και υποστυλώματα,
- Αποσαθρωμένα και αποκολλημένα τμήματα σκυροδέματος σε δομικά στοιχεία της γέφυρας,
- Ύπαρξη κενών και φωλιών σε σημεία έντονα φθαρμένου σκυροδέματος, αλλά και λόγω ατελειών κατά την φάση της κατασκευής,
- Έντονα διαβρωμένοι σιδηροί οπλισμοί στα σημεία, όπου αυτοί έχουν αποκαλυφθεί. Μακροσκοπικά εκτιμάται, ότι η οξείδωση του χάλυβα έχει οδηγήσει σε αρκετές περιπτώσεις στη μείωση της ενεργής διατομής του
- Αποτίναξη του σκυροδέματος και διάβρωση του οπλισμού στη βάση κάποιων υποστυλωμάτων.
Η έκταση του φαινομένου δύναται να εκτιμηθεί με την εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας.
Οι διαφορετικού εύρους ορατές βλάβες, που εντοπίζονται σε διάφορα των δομικών στοιχείων της γέφυρας, δημιουργούν την εικόνα πολλαπλότητας προβληματικών περιοχών.
Ειδικά όμως το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης του σιδηρού οπλισμού εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο σε θέσεις πλησίον των αρμών συστολοδιαστολής, όπου τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας του σκυροδέματος (πιθανόν λόγω αναποτελεσματικής αποστράγγισης ομβρίων) είναι πλέον επιβαρυντικά για την εξέλιξη της ενανθράκωσης και της περαιτέρω διάβρωσης των οπλισμών.
Η έκθεση της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά διαβιβάστηκε και στην Δημοτική Αρχή της πόλης, η οποία έχει την ευθύνη της συντήρησης και αποκατάστασης της γέφυρας Γρηγ. Λαμπράκη.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Τις ανησυχίες του διατυπώνει σχετικά με την στατική επάρκεια της γέφυρας της οδού Γρ.Λαμπράκη όπου θα διέρχεται το Τραμ σε ερώτηση του προς το Υπουργείο Υποδομών, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ο Βουλευτής Α`Πειραιώς και Νήσων της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Κατσαφάδος.
Όπως αναφέρει στο κείμενο του, η γέφυρα κατασκευάστηκε το 1966 με τους τότε ισχύοντες κανονισμούς και έκτοτε δεν έχει συντηρηθεί που κατά τον κ.Κατσαφάο εγείρει σοβαρά ερωτήματα κατά πόσο μπορεί να αντέξει τα φορτία του Τραμ καθώς «υπήρχε σαφής προειδοποίηση από τεχνικούς ως προς την στατική επάρκεια και φορητότητα αυτής».
Μάλιστα όπως υπογραμμίζει ο βουλευτής, έχει κάνει παρόμοια ερώτηση πριν από 4 χρόνια και έλαβε καθησυχαστική απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ότι τα φορτία του Τραμ είναι μικρότερα από αντίστοιχα οδικής κυκλοφορίας και πως έχει συντηρηθεί η γέφυρα ενώ «οι εμφανιζόμενες φθορές και οι εργασίες αποκαλύψεων δεν επηρεάζουν την αντοχή του φορέα της γέφυρας και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να προκαλούν ανησυχία σχετικά με την στατική επάρκεια και την ασφάλεια της γέφυρας».
Ο κ.Κατσαφάδος κάνει λόγο για ύπαρξη εκθέσεως αυτοψίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πειραιά που διαπίστωσε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα και εκφράζεται η εκτίμηση ότι «τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται σε δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματο και της διάβρωσης των οπλισμών, είναι δε ιδιαίτερα έντονο το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης των οπλισμών».
Ολοκληρώνοντας ο βουλευτής της Α`Πειραιά ρωτά αν υπάρχει μελέτη στην οποία βασίστηκε η καθησυχαστική απάντηση της πρώτης ερώτησης που είχε γίνει και με ποιον τρόπο διασφαλίζεται ότι δεν θα θρηνήσουμε θύματα (υποννοώντας προφανώς την ικανότητα της γέφυρας) αλλά και πως είναι απολύτως ασφαλής για την διέυλεση φορτίου όπως του Τραμ με ταυτόχρονη διέλευση «πάσης φύσεως οχημάτων».
ΠΗΓΗ: https://www.aftodioikisi.gr/koinonia/peiraias-kindynos-apo-ti-gefyra-tis-gr-lampraki-tha-anevainei-pano-tis-kai-to-tram/?fbclid=IwAR2EIUjL1HRgNMAvBZ2zOPIWOUBM_nTd995xG4Gzu5qDAHLuyp2di5A4_-8